čtvrtek 16. listopadu 2017

Deníček gymnazisty II

Myslela jsem si, že po odchodu ze základky se spousta věcí změní. Například inteligence nahlas pronášených výroků v hodině. Nestalo se tak. Ale díky tomu můžu ve škole i nadále padat smíchy na zem.
Čeština
Profesorka rozdává testy. Říká nám správné výsledky. ,,A na konec vám musím povědět některé perly, jež jsem ve vašich testech našla. 
  • Asyndeton - zhrubění výrazu nebo události - například ,Dědeček chcípnul.' 
  • Zjemnění výrazu nebo události - ,eutanázie.'
Biologie
  • Profesor rozdává písemky. Ptá se nás, koho máme na češtinu. Odpovídáme, nevíme, kam tím míří. Říká nám: ,,Tak to je mi jí líto, ve vašich testech jsem narazil i na věci, jako je slovo ,bacil' s tvrdým y.
Halloween
Konec dne, profesorka češtiny předvádí, jak vypadá interview. Ptá se spolužáka:
  • Profesorka: ,,A jaký kostým se vám nejvíce líbil?" Spolužák: ,,Asi hroznové víno." Profesorka: ,,Proč zrovna hroznové víno?" Spolužák: (samozřejmě si dělá srandu) ,,Nevím, tak nějak mi bylo sympatické." Profesorka: ,,Chcete tím říct, že se váš mozek podobá hroznovému vínu?"
Zeměpis
Ano, ze zeměpisu toho mám opravdu hodně, je to takový můj, ehm, očividně velice oblíbený předmět.
  • Máme změnu v rozvrhu, já a spolužák o tom nevíme, takže ani jeden nemáme atlas, který bychom měli mít každou hodinu. Jiný spolužák nám půjčí Dětský ilustrovaný atlas, abychom měli alespoň něco. Profesorka si toho všimne, přijde k naší lavici, tak podezíravě se na nás podívá, a prohlásí: ,,Tak a už vím, kdo bude dnes zkoušený."
  • Když já dostanu ze zkoušení za 1, na řadě je spolužák. Profesorka chce vědět, co za datum je 21.9., spolužák chvíli přemýšlí, a pak se zkusmo zeptá: ,,Zimní slunovrat?" Profesorka ho probodne pohledem a ptá se ho, jestli si myslí, že je v září zima. Spolužák se na chvíli zamyslí, a odpovídá: ,,No, jak se to vezme..." ,,My sice chápeme, že tohle září byla docela velká zima, ale nepleť si to s ročním obdobím."
Dějepis
Máme nejlepšího profesora na dějepis a ZSV, jaký kdy byl. Kdo ho zná, určitě chápe. Dnes jsme psali test. Dostaneme papíry, otočíme, čteme si první otázky, a začínáme se postupně všichni smát. Důvod?
  • Otázka č.1 - Jaký materiál se používal v době bronzové?
  • Otázka č.2 - Z čeho se skládá tato sloučenina mědi a cínu? Odpověď - _ _ _ + _ _ _
  • Otázka č.3 - Podle jakého místa je pojmenována únětická kultura? Odpověď - _ _ _ _ _ _ _ u Prahy
  • Otázka č.4 - Jaká byla typická nádoba pro slovanskou kulturu?
  • Otázka č.5 - Nakresli koflík (který byl typickou nádobou pro slovanskou kulturu)
Ne, nedělám si srandu
Jiný test z dějepisu:
  • Máme nakreslit (ne napsat!), jaké zvíře bylo ochočeno v eneolitu. Deset minut se hrozně vykresluju s vlkem, aby bylo doopravdy poznat, že je to vlk. Skončíme, odevzdáme test, a spolužačka vedle mě si začne stěžovat, že se jí ta hříva vůbec nepovedla. V duchu si říkám: ,,Jaká hříva proboha??" Nakonec vyjde najevo, že zvíře ochočené v eneolitu byl kůň. Vlk byl ochočen v neolitu, nebo kdy to sakra bylo. Radši nevědět.
ZSV
Hodiny Základů společenských věd bývají velice zábavné, podobně jako hodiny dějepisu. U nás ve škole o to víc, že se profesoři na humanitní a na přírodní vědy neustále navzájem popichují.
  • Probíráme psychologii, mluvíme o Freudovi, o jeho objevu nevědomí. Profesor vede výklad: ,,Mezi projevy nevědomí patří sny, denní snění a přeřeky. Přeřeky jsou například když vám váš pan profesor třídní (učí biologii a chemii) bude povídat například o buňkách, a místo slova ,organismus' řekne ,orgasmus.' To pak budete vědět, že má problémy v posteli."
Biologie - laborky
  • Zkoumáme preparát parenchymu listu, já a spolužačka si povídáme s třídním. Třídní mi říká, že moje známky z biologie se postupně zlepšují. Povídám mu, že mi to stejně nikdy moc nepůjde, jako většině lidí z naší třídy, vždyť ,proto jsme se přece hlásili na humanitní gymnázium, ne?' Třídní mi odpovídá, že on v prváku na střední taky nemohl nic z přírodních věd ani vidět. Teď učí biologii a chemii. A prý že ze mě taky může něco udělat, třeba bioložku. V tuhle chvíli dostávám takový záchvat smíchu, že za chvíli nemůžu ani popadnout dech. No jasný, bioložka. 
A na závěr mám takovou perličku od kamarádky, která chodí na jiné gymnázium.
Informační technologie
  • Profesor dává písemku, před začátkem říká studentům: ,,A prosím vás, nepište mi tam slovo ,systém' s měkkým i, občas to v testech vídávám.
Kazím vám iluze o gymnáziích? V to doufám.

Žádné komentáře:

Okomentovat