pondělí 20. února 2017

Harry Potter a Prokleté dítě

Konečně jsme se dočkali dalšího pokračování. Že bude nová kniha jsem se dozvěděla asi v červenci a od té doby jsem byla jako na trní, kdy už konečně vyjde. V září se tak stalo, kniha byla v angličtině, ale byla jsem tak netrpělivá, že jsem si jí málem koupila. Naštěstí jsem to vydržela a koupila jsem si jí v říjnu (anglicky bych rozumněla asi polovině slov :D).
Kniha popisuje osudy syna Harryho, Albuse, od jeho prvního dne školy. Zařadí ho do Zmijozelu, za což jím všichni opovrhují, vždyť je to syn slavného Harryho Pottera, a ten byl přece v Nebelvíru. Naštěstí má Albus dobrého kamaráda, Scorpiuse Malfoye. Scorpius je také vyvrhel. Je syn Draca Malfoye, ale kouzelnickým světem se šíří fámy, že Draco a jeho manželka nemohli mít děti a pomocí Obraceče času zařídili, aby se Scorpiusovým otcem stal Voldemort, což ovšem není pravda. Z tohoto přátelství samozřejmě nejsou nadšeni jejich otcové, odvěcí nepřátelé.
Všichni si myslí, že je Albus jako jeho otec, ale mýlí se. Albus je ve Zmijozelu, nesnáší Bradavice a vůbec mu nejde létání. Začne se Scorpiusem plánovat nebezpečný plán, při kterém mohou oba zemřít, nebo ještě hůř, mohou je vyloučit (potterheads pochopí).
Kniha mě zaujala už na první stránce, kde jsem zjistila, že je napsaná jako scénář. Je to neobvyklé, asi proto se mi to tolik líbí. Je to pochopitelně kvůli tomu, že Harry Potter a Prokleté dítě byla původně divadelní hra, což asi víte. Nejdřív to neměla být kniha. Je tam spousta kouzel, takže upřímně nechápu, jak to mohli udělat v divadelním představení, chtěla bych to vidět.
Jinak se mi kniha moc líbí, příběh i styl, jakým je napsaná, jsou fantastické. Když jsem byla menší, pořád jsem četla všech sedm dílů Harryho Pottera, tím způsobem, že jsem začala Kamenem mudrců, dočetla jsem až na konec Relikvií smrti a začala jsem číst znovu Kámen mudrců. Pořád dokola. Myslím, že teď budu mít to samé s posledním dílem - budu ho číst pořád a pořád dokola. Rozhodně doporučuji, opravdu stojí za přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat