pátek 24. února 2017

Selekce

Můj první dojem z knížky byl, že Selekce je něco mezi Popelkou a Hunger Games. Budoucnost, dívka pocházející z chudé provincie, televizní reality show o princovo srdce.
America (hlavní hrdinka) je mi osobně velice blízká, hlavně proto, že miluje sladkosti, na rozdíl od mnohých hrdinek dnešních knížek. Jinak ale s jejími rozhodnutími, co se týče prince a její tajné lásky doma, zásadně nesouhlasím. A navíc se občas k princi chová opravdu hrozně, což zraňuje nejen jeho, ale i mě, protože jeho postava je mi velice sympatická.
Co se mi na knížce hrozně líbí, je kombinace minulosti a budoucnosti. Mají počítače, telefony a televize, a zároveň je běžné, že dívky nosí každý den šaty, bývalé demokratické státy jsou absolutistickými monarchiemi a společnost se velice striktně rozděluje na kasty.
Knížku jsem si chtěla koupit ze začátku kvůli krásné obálce, potom kvůli tomu, že vyšla další knížka, Elita, a další, První. Hrozně ráda si kupuji knižní série. Hlavně proto, že mě pak jeden příběh zaměstná na mnohem delší dobu, než jenom jedna knížka. A navíc měly všechny tři knížky úžasné obálky. Je na nich všech America, v krásných plesových šatech. Šaty, to je něco pro mě.
Když tedy už vyšly tři knížky, koupila jsem si je v jednom boxu, takže mě opravdu naštvalo, když vyšla čtvrtá, Dcera. Vypadá to blbě, když máte tři knížky v boxu, a vedle je další knížka stejné série. Taky jsem se dozvěděla, že v květnu nebo červnu bude další knížka, Koruna, kterou si pořídím, hned jak vyjde, protože musím vědět, jak to dopadne. Přiznávám, že na knižních sériích nesnáším, že musíte čekat kdovíjak dlouho, než se dozvíte konec, a potom zjistíte, že musíte čekat ještě déle, protože bude ještě jedna knížka.
Každopádně, knížku (i celou sérii) rozhodně doporučuji, hlavní hrdinku si určitě hned zamilujete, stejně jako spoustu dalších postav. Také je úžasný styl, jakým je kniha napsaná, stejně jako nakladatelství, moje oblíbené cooboo.

Žádné komentáře:

Okomentovat