sobota 4. února 2017

Série Skleněný trůn

Skleněný trůn

Půlnoční koruna

Dědička ohně

Královna stínů

V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena byla od dětství trénována k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala jednu chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za podivných okolností - Celaena teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.
Ještě než začnete číst, jedna rada. Nečtěte to v noci. Alespoň když nemáte rádi děsivé nestvůry schovávající se ve tmě. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že potom zaručeně neusnete, a ještě k tomu se stanete paranoidními. První knížka, co jsem kdy četla, která mě dokázala vyděsit. Je to jako ten moment v hororu, kdy sebou úplně trhnete, protože se stane něco neočekávaného. Nikdy se mi to nestalo u knížky. Dokud jsem si nepřečetla Skleněný trůn.
Knížka má originální příběh, poutavý děj a tu schopnost, že se od ní nemůžete odtrhnout. Nejdřív jsem si první tři knížky půjčila od kamarádky, potom vyšel čtvrtý díl a já jsem se rozhodla, že ho musím mít. Zároveň to znamenalo, že musím mít i ty první tři. Teď podruhé dočítám třetí knížku a už se hrozně těším na čtvrtý díl. Až ho přečtu, bude to nejdelší knížka jakou jsem kdy četla, s jejími 650 stránkami. Ale bude to na dlouho :D
Této knížce bych dala nejvyšší možné hodnocení, jediné co bych vytkla, jsou jména postav, u kterých zaboha nemůžu přijít na to, jak je vyslovit :D
Rozhodně stojí za přečtení, a jestli Celaena ve čtvrtém díle dopadne špatně, nejspíš zanevřu na Sarah J. Maasovou, autorku této knižní série. Také stejně jako já zastáváte názor, že hlavní postavy by neměly skončit špatně? Napište mi do komentářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat