pondělí 27. února 2017

Milion sluncí

Druhý díl série Loď mezi hvězdami, který, jak už jsem psala v jiném článku, jsem omylem četla jako první. Samozřejmě jsem ve všem potom měla zmatek. No zkuste si to někdy, přečíst si nejdřív druhý díl nějaké série. Číst se to dá, ale spoustu věcí nechápete, a najednou si přečtete první díl, a hurá! Už je všechno jasné a jste z toho hrozně šťastní. Lepší pocit neznám.
V tomto díle už jsou to tři měsíce od chvíle, kdy Amy odpojili od přístroje, který ji měl na 300 let zmrazit. Uběhlo ale pouze 250 let, takže by Amy na vesmírné lodi měla strávit ještě 50 let (dobře, dnešní dávka matematiky je za námi). Ale jak se dalo čekat, po třech měsících jí už začíná trochu hrabat z toho, že všude kam jde, vidí kolem sebe jenom stěny, na což se Staré Země není zvyklá. Samozřejmě jí moc nepomáhá, že o ní Otec (bývalý velitel lodi) řekl, že je nepovedený vědecký experiment, aby tím vysvětlil její odlišný vzhled. Ostatní na lodi mají totiž tmavou pleť, tmavé vlasy a hnědé oči. Amy má naproti tomu úplně světlou pleť, zrzavé vlasy a zelené oči. Takže nyní o ní všichni říkají, že je zrůdička. Amy chce z lodi vypadnout co nejdřív, což pochopitelně není možné. Další problém pro ni je, že se zamilovala do Syna, mladého velitele lodi.
Taky pro ni bývalý Syn, nyní mrtvý, připravil řadu indicií, které ji mají dovést k děsivému tajemství; a až tajemství odhalí, jenom ona může rozhodnout o osudu lodi.
Knížka se čte úplně úžasně, přečetla jsem ji během jedné noci, když jsem prostě nemohla jít spát, abych se dozvěděla, jak to dopadne a co je vlastně to děsivé tajemství. Spoiler: je to opravdu šokující, napadlo mě to asi v polovině knížky, ale tuhle možnost jsem zavrhla, myslela jsem, že je to nereálné. A najednou překvapení: měla jsem pravdu.
Rozhodně doporučuji, úplně vás to vtáhne do děje a neskončíte se čtením, dokud nebude knížka u konce. Nehledě na krásný obal, je to úplně nejhezčí knížka, jakou doma mám. Ano, jak už víte, miluji vzor Galaxy, takže tahle knížka (i celá knižní série), je přesně něco pro mě. A navíc je knížka opět z nakladatelství cooboo, takže naprostá dokonalost.

Žádné komentáře:

Okomentovat